Co zrobić, gdy Twój pot brzydko pachnie?

Co zrobić, gdy Twój pot brzydko pachnie?

 

Trudno powiedzieć, czy jest to kwestia kosmetyczna, ale chyba tak, skoro każda wytwórnia kosmetyków na świecie produkuje i mocno reklamuje różne, oczywiście zewnętrznie  stosowane dezodoranty czyli środki odwaniające.

Przede wszystkim należy stwierdzić, że cuchnący pot – to nie jest wyłącznie sprawa higieny osobistej i dezodorantami wyleczyć się nie da. Pocenie się chorobliwe może czasem polegać na wzmożonym wydzielaniu się potu i to bez wyraźnej przyczyny, jaką może być zawsze upał lub zmęczenie. Czasem przy stosunkowo niewielkim  wydzielaniu  pot czuć i nie pomagają żadne dezodoranty  czy zabiegi higieniczne, perfumowanie całego ciała czy częste kąpiele.

Mężczyznom  prawie zawsze ta dolegliwość  uwydatnia się w nogach. Te nogi czuć tak, że nie ma wątpliwości – komu.

U kobiet  ów „zapach” rozkłada się raczej na cale ciało i bywa mniej dokuczliwy dla otoczenia. We wszystkich jednak wypadkach, czy chodzi o cuchnące pachy, czy nogi lub  wiecznie mokre ręce, przyczyna jest ta sama: zachwianie gospodarki wodnej w organizmie  i brak witamin.

Gospodarką wodną organizmu rządzą nerki i jeżeli one pracują dobrze, żadnych kłopotów z potem nie miewamy.

Najlepszym środkiem odwaniającym jest pokrzywa. Świeży sok z niej w lecie / łyżka lub dwie w ciągu dnia / lub dwie szklanki naparu z suchego liścia w zimie, a wreszcie łyżeczka zmielonego, suchego liścia /popić zimną wodą / dwa razy dziennie – wystarczy, aby pot  w krótkim czasie stracił przykrą woń.

Nie należy jednak zapominać, że cuchnący pot dowodzi daleko posuniętego wygłodzenia witaminowego. A więc  do wyżywienia koniecznie trzeba  wprowadzić: surówki z selera , pietruszki, kalafiora, pomidora,  a ograniczyć zużycie soli.

Przy nadmiernym wydzielaniu potu, które również jednakowoż  źle świadczy  o wyżywieniu i pracy nerek  stosujemy liść szałwii wraz z mchem islandzkim lub liść orzecha włoskiego do wewnątrz / zemleć i zażywać 2 razy dziennie pół łyżeczki /

Do użytku zewnętrznego wystarczyć  może odwar z kory dębowej / dwie garście na litr wody dolewamy do wody kąpielowej /

13 thoughts on “Co zrobić, gdy Twój pot brzydko pachnie?

  1. Ja mam cuchnący pot od chyba gimnazjum… wątpię, że to od braku witamin – nie mam problemu ze zdrowiem, wyniki są dobre, a i odżywiam się w miarę dobrze (pomidor i seler u mnie to podstawa, mam dostęp do naturalnych, z własnego ogródka).Wiem, że u mnie w rodzinie występują podobne dolegliwości. Spróbuję picie pokrzywy…

  2. Witam! Ja również borykałam się z tym problemem kupowałam różne środki nawet te apteczne (antidral i etiaxil) działały ale bardzo podrażniały mi skórę aż w końcu znalazłam rozwiązanie. Wszystkie ciuchy poprałam w 60 stopniach, zrezygnowałam z kawy i innych pobudzających napojów, pod pachy używam kulki fenjal ładnie pachnie i nie podrażnia. Może i u Ciebie ten sposób się sprawdzi.

  3. Antyperspiranty mnie nie ratowały, miałam ogromny z tym problem , którego się bardzo wstydziłam a najgorzej było latem….Dopiero po zabiegu miradry (robiłam w ELite) mam spokój na zawsze, bardzo dobry zabieg i polecam każdemu kto ma z poceniem się ogromny problem.

Skomentuj

