Uroda na talerzu – jesteś tym, co jesz

uroda 1Ilość i jakość pokarmów w bezpośredni sposób oddziałuje na zewnętrzną i wewnętrzną  atrakcyjność człowieka, czyli na jego osobowość i aparycję.

Kto zadowala się  wyłącznie  bezwartościową stołówkową lub barową dietą, nie powinien dziwić się swoim zmarszczkom.

Jakie minerały są istotne dla naszej skóry?

W procesach powstawania nowej tkanki łącznej i kolagenu absolutnie nieodzowny  jest cynk. To on wiąże substancje białkowe w elastyczne i niemal nierozerwalne tworzywo.

Siarka zapewnia skórze niezbędne nawilgocenie, barwi skórę np. odcieniem złocistej opalenizny. Skóra wymaga  także osłony przed wolnymi rodnikami, a to należy do zadań selenu.

Nie należy także zapominać o krzemie, który jest ważnym składnikiem kolagenu.

Co jeść?

  • Codziennie  pół filiżanki  mieszanki  płatków zbożowych  pszenicznych, żytnich, jęczmiennych, owsianych, gryczanych – najlepiej  z upraw ekologicznych, lub sklepów ze zdrową żywnością czyli cynk, miedz, selen
  • 3 do 4 jajek tygodniowo – obojętnie w jakiej postaci (siarka). Ważne: przy prawidłowej diecie nie musimy obawiać się wzrostu  stężenia cholesterolu we krwi.
  • Pokarmy roślinne,  a więc krzem. Włosy tak jak skóra mają duże zapotrzebowanie na cynk. Wypadają często w następstwie niedoboru cynku. Tak jak skóra barwę zawdzięczają miedzi. Musimy zadbać o dopływ siarki dającej włosom  połysk i ochronę.
  • Uzupełniająco: drożdże piwowarskie i melasę ze sklepu ze zdrową żywnością, czyli miedź, selen i cynk.
  • Przeprowadzić kurację jajeczną: jedno jajko codziennie przez tydzień, a następnie regularnie trzy jajka tygodniowo.  Ważne: nie oszczędzać przy zakupie jajek. Wybierać z cyfrą ” 0 „
Advertisements

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s