Kiedy jesteśmy nałogowcami jedzenia- część II

skórki jabłkoweWracam  do tematu  wczorajszego obżarstwa i łakomstwa.

Pierwszą przyczyną  obżarstwa jest  uzależnienie/alergia  .Co to znaczy: a no to , ze nałogowcami  jedzenia i napojów jesteśmy wtedy, gdy :

a/ produkty powodują symptomy zachwiania równowagi, jak bóle głowy, zmęczenie, schorzenia skóry, zaburzenia trawienne lub napięcie w jakiś czas po spożyciu.

b/ symptomy ulegają złagodzeniu po spożyciu większej  ilości tego produktu.

Jeśli na przyklad przestajesz jeśc słodycze lub pić kawę, na początku   będziesz odczuwał ogromną chęć na nie, napięcie  i przygnębienie. Kiedy zjesz ciastko lub wypijesz filizankę kawy, symptomy ustąpią.

Uczulenie pokarmowe jest przeciwieństwem nałogu: niemiłe objawy pojawiają się  niemal natychmiast po spożyciu szkodliwej substancji i można się  przed nimi ustrzec, unikając tych produktów.

Jednakże  nie łączymy  objawów uczulenia  z tym co jemy.Nadal mamy ochotę na alergeny i cierpimy z powodu zmęczenia , napięcia , bóli głowy, nie zdając sobie sprawy z ich prawdziwej przyczyny oraz z tego , jak łatwo im zapobiec.

Nałóg o wiele trudniej wykryć  niż alergię, nie zawsze zdajemy sobie sprawę , że pewne produkty pociągają nas  tylko dlatego, ze jedliśmy je przedtem.

Największym zagrożeniem  w tej grupie, które nie oszczędza prawie nikogo jest cukier.Zjadamy kawałek ciasta – jeśli akurat  nie mamy czystego cukru pod ręką – a następnego dnia  mamy chęć na  następny.

Myślimy :  Widocznie tego mi potrzeba, pewnie taki już jestem, no i sięgamy po ciastko. A potem po następne  i po następne i po następne..

Dzisiejsza chętka na słodycze jest rezultatem batonika czekoladowego zjedzonego wczoraj.

Odzwyczajanie się od cukru podobne jest do odzwyczajania się od innych substancji powodujących  uzależnienie.

Mam chęć na coś, cierpię na ból głowy, jestem przygnębiona, zmęczona, apatyczna. Na szczęście te objawy mijają  po trzech- czterech dniach od ostatniego cukierka . Potem odczuwam  lekkość i jasność umysłu.

Uzależnienie  od substancji pobudzających  , jak kawa, czekolada , papierosy, narkotyki, alkohol, jest zjawiskiem powszechnym.

Żeby z nimi zerwać , trzeba siły woli, a także innych działań. Abstynencja  musi trwać  przez co najmniej  cztery dni, zanim ustanie chęć na te produkty. Fizyczne  pragnienie uzależniających  produktów lub substancji pobudzających znika  wraz z symptomami  zerwania z  nałogiem.

 Ale, ilekroć zjesz  choćby mały kawałek  tych szkodliwych substancji, musisz uważnie obserwować swoje reakcje  i strzec się ,  aby nawyk  nie powrócił.

Jeżeli jesteś uzależniony od cukru, spróbuj go zastąpić  daktylami, bananami. lub wypiekami  słodzonymi syropem klonowym,  a najlepiej słodkimi  pomarańczowymi warzywami, np:  słodkimi ziemniakami, dynią

Zaspokoją  pragnienie na slodycze  nie powodując powrotu nalogu.

Najczęściej spotykaną  alergią jest nietolerancja mleka  i jego przetworów, jajek, pszenicy, kukurydzy, skorupiaków,, orzechów, czekolady,, kawy i alkoholu.

Jeżeli  reakcje nie mają  charakteru czysto fizycznego, objawiają się natomiast  niepokojem , bezsennością ,, czy skrajnym wyczerpaniem, to możesz nawet nie wiedzieć , że jesteś na nie uczulony

.Bardzo często  ludzie uczuleni na pewne produkty  są także od nich uzależnieni: to znaczy  cierpią  na wspomniane dolegliwości , jeśli ich nie spożywają

.Dlatego wyeliminowanie  alergenów z diety  powoduje przez krótki okres czasu  nieprzyjemne objawy   podobne do objawów  po rzuceniu nałogu i przypominają one w gruncie rzeczy  kryzys uzdrawiania.

Największą korzyścią  z przerwania  błędnego koła uzależnienia  i alergii jest ustąpienie  nieprzyjemnych  symptomów zarówno w sferze fizycznej , jak i psychicznej.

Z mojego doświadczenia wynika , ze  rozmaite  pozornie nie związane   z pokarmowymi alergie /np ; uczulenie na sierść kota, pierze,a nawet pszenicę/ ustępują  po wyeliminowaniu z diety cukru i przetworów mlecznych.

Wszystkich pozdrawiam.

Maria

odchudzanie naturalne

Niekonwencjonalny system zrzucania zbędnych kilogramów

Polecam ciekawy sposób odchudzania oparty na starej rosyjskiej diecie profesora Niekrasowa.

Advertisements

2 thoughts on “Kiedy jesteśmy nałogowcami jedzenia- część II

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s