Wzmocnij swój system immunologiczny- część VIII

Witaj,grzyb shitake

Grzyby  Shitake , azjatyckie grzyby  dostępne są w niektórych sklepach .Pobudzają  one układ odpornościowy. Już od wieków były wykorzystywane w tym celu  w chińskiej medycynie ludowej.W 1960  roku dr Kenneth Cochran z Uniwersytetu  w Michigan  odkrył , co  w tych grzybach pobudza  układ immunologiczny.

Wyizolował  on z grzyba shitake  lentinan, substancję przeciwwirusową , która wykazała działanie  wzmacniające układ odpornościowy. Potwierdziło to wiele innych badań.

Wiadomo ,ze lentinan ma znaczenie w wywoływaniu odpowiedzi immunologicznej  i wzmaganiu działania  makrofagów i limfocytów T

Naukowcy wykazywali , że pobudza on  makrofagi  do  wzmożonej produkcji  interleukiny-1 / m.in. biorącej  udział   w przeciwdziałaniu procesom nowotworowym / i  zwiększa ich zdolności  cytotoksyczne  tzn. zdolność do niszczenia  niekorzystnych komórek.

Badania naukowców z Akademii Medycznej im. Semmelweisa w Budapeszcie wykazały, że lentinan może ograniczać osiedlanie się i rozsiew komórek raka płuc.

Wynika z tego , że grzyby shitake mogą pomagać układowi odpornościowemu  nie tylko w zapobieganiu nowotworom, ale nawet w ich zwalczaniu.

Pozdrawiam, Marysia

Reklamy

2 thoughts on “Wzmocnij swój system immunologiczny- część VIII

  1. Marysiu

    Przyczyny Twojego zainteresowania zdrowiem i książką Wattlesa „Naukowa metoda osiągania zdrowia” – czy to zmagasz się z chorobą, czy też dysponujesz, jak Ci się wydaje, dobrym stanem zdrowia i sprawnością, i chciałbyś je zachować do końca życia – nie są aż tak istotne. Ważniejsze od przyczyn jest skupienie na pożądanym stanie. Innymi słowy, tylko koncentrując uwagę na zdrowiu będziesz w stanie osiągnąć i utrzymać doskonałe zdrowie.

    Z tej koncentracji uwagi będzie wynikała zmiana nawyko­wych wzorców myślenia, a co za tym idzie w dalszej kolej­ności, zmiana wzorców zachowania i postępowania. Zaczniesz w sposób poprawny jeść i ruszać się – to główne obszary odpowiedzialne za zdrowie – jak również lepiej spać i oddy­chać. Zmienisz się tak, aby umożliwić pełną ekspresję drzemiącemu w Tobie Źródłu Życia i Zdrowia.

    Elementami naukowej metody osiągania zdrowia, które będę omawiał w najbliższych wiadomościach, są:

    pragnienie osiągnięcia doskonałego zdrowia – motywacja
    wzorzec doskonałego zdrowia
    przygotowanie koncepcji siebie w doskonałym zdrowiu
    rozwijanie właściwego nastawienia
    identyfikowanie niezdrowych wzorców myślenia i działania (zachowania)
    eliminowanie niepożądanych nawyków
    kształtowanie nowych wzorców myślenia i działania, prowadzących do zdrowia
    elementarna wiedza na temat zdrowego odżywiania (nie znajdziesz jej w popularnych źródłach)
    elementarna wiedza na temat zdrowej aktywności fizycznej (tego też nie znajdziesz łatwo gdzie indziej)
    plan osiągnięcia sukcesu – od czego zacząć
    Jak być może zauważasz, elementy te można podzielić na dwie grupy: kategorię obejmującą pracę mentalną, oraz kategorię obejmującą konkretne działania na podstawie uzys­kanej wiedzy. Żaden system „uzdrawiania” nie może być kom­pletny bez uwzględnienia obu tych aspektów – duchowego i materialnego.

    Jakich rezultatów można spodziewać się po wdrożeniu w życie naukowej metody osiągania zdrowia?

    Z dużym, ogromnym wręcz prawdopodobieństwem, możesz liczyć na:

    uzyskanie wysokiego poziomu energii na codzień – koniec z przysypianiem w południe czy po posiłkach
    osiągnięcie optymalnej wagi – będziesz chudnąć 2-4 kg miesięcznie jeśli masz nadwagę, lub przybierzesz kilogramów, gdy jesteś wychudzony
    poprawę kondycji fizycznej bez względu na wiek – a jeśli zechcesz, będziesz w stanie upokorzyć każdego młokosa z siłowni
    wyleczenie lub uniknięcie zachorowania na nastę­pujące choroby i symptomy: miażdżyca naczyń, choroba wieńcowa, choroby układu krążenia, cukrzy­ca, reumatyzm, artretyzm, sztywność stawów i mięśni, zaburzenia i choroby układu trawiennego, niektóre degeneracyjne choroby układu nerwowego (takie jak choroba Parkinsona i inne) niektóre zaburzenia i choroby psychiczne; pozbę­dziesz się wielu dolegliwości, które uznajesz za nieodłączną część życia
    poprawienie wytrzymałości i odporności na stres
    spokojny i orzeźwiający sen.
    Wszystko to bez żadnych procedur medycznych, bez kupo­wania jakichkolwiek „nowoczesnych wynalazków”, bez spędza­nia wielu godzin na siłowni, bez suplementów i bez liczenia kalorii.

    Prawdopodobnie ta lista nie jest wyczerpująca, ale jeśli nie robi na Tobie wrażenia, to nie wiem, co mogłoby zrobić.

    Jeszcze jedno słowo na zakończenie.

    UWAGA: Chcę jeszcze przypomnieć, że wszystkie infor­macje, które Ci przekażę, stanowią owoc moich wielolet­nich poszukwiań optymalnego sposobu prowadzenia zdrowego, pełnego energii i siły życia. Stanowią wyłącznie moją opinię i nie są w żadnym razie poradą medyczną czy dietetyczną w sensie prawnym. Nie jestem ani lekarzem, ani dietetykiem, nie znam również Twoich indywidualnych uwa­runkowań psychologicznych i fizjologicznych. Zachowaj otwarty umysł, nie bierz niczego na wiarę, a gdy masz wąt­pli­wości, poszukaj dalszych informacji lub skonsultuj się z lekarzem.

    Ściskam,

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s