Kiedy występują w organizmie niedobory selenu?

Witaj,ciasteczka

Podobnie jak witamina E , selen jest silnym antyoksydantem. Selen chroni przed rakiem , a nawet  opóznia dalszy rozwój tej strasznej choroby.Największym wrogiem selenu są węglowodany.

Słodkie ciasta , wypieki , słodzone produkty zbożowe-mogą w całości  lub w części zniszczyć selen.

Unikając cukru  -zdobywamy selen.

W obecności  węglowodanów  staje się on dla naszego organizmu  bezużyteczny , bo nieprzyswajalny.

Dużo  selenu znajduje się w żywności pochodzącej z pełnego przemiału ziarna, z żywności niesłodzonej, nieprzetworzonej a przede wszystkim z soli kopalnej lub soli morskiej.

Bogatym zródłem selenu  są  ryby, szczególnie śledzie, owoce morza. Sporo go jest  w jajkach, otrębach pszennych, pomidorach , drożdżach , czosnku.

Jarosze i wegetarianie  mogą mieć niedobory selenu, ale od czego są drożdże  piwne , lub piekarskie?

Pozdrawiam, Marysia

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s