Sugestie żywieniowe w zaparciu

Witaj,ręka

Jak już pisałam w poprzednim poście zaparcie jest nie tylko uciążliwe, ale i niezdrowe.Zaleganie mas kałowych oznacza bezpośrednie narażenie jelita grubego na działanie toksyn, zarówno ogólnoustrojowych, przeznaczonych do wydalenia drogą pokarmową, jak i powstających w procesie fermentacji gnilnej w następstwie samego zaparcia.

A  o to starodawne naturalne sugestie żywieniowe stosowane w domach  naszych babć i matek;

– namoczone w wodzie śliwki suszone / 4- 7 sztuk, na 15 minut przed śniadaniem  lub namoczone i zjedzone przed snem

– suszone figi

– buraczki / gotowane na parze lub surowe, drobno starte , spożywane często do obiadu

– zwiększenie dziennego spożycia wody

– dodatkowo  rano na czczo szklanka gorącej wody z kilkoma kroplami cytryny, do wypijania małymi łykami razem z oliwą z oliwek / wysokiej jakości / w dawce 1/2 łyżki stołowej.

Dzienniczek żywieniowy

 

To cenna pomoc zwłaszcza dla debiutantów, którzy wcześniej nie zwracali większej uwagi na swoją dietę

Zapisywanie składu i wielkości posiłków ułatwia wyrobienie tego nawyku, a jednocześnie pozwala ocenić, czy codzienne  menu jest dobrze zbilansowane / co oznacza spożywanie właściwych dawek poszczególnych składników odżywczych i czy nie ma w nich przewagi pokarmów spowalniających pasaż jelitowy / przechodzenie treści pokarmowej przez układ trawienny /- jak przetwory mleczne, mięso, wędliny i tym podobne produkty pozbawione włókien roślinnych – na niekorzyść warzyw i owoców.

Wielkim sojusznikiem w walce z zaparciem jest regularna aktywność fizyczna, nawet w najprostszej formie codziennego chodzenia / energicznym krokiem przez 15-20 minut.

Warto również poświęcić kilka minut dziennie na ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha, które uczestniczą  w parciu jako ważny element składowy  tak zwanej tłoczni brzusznej

Opiszę dla przykładu tylko jedno z wielu takich ćwiczeń : unoszenie tułowia w pozycji na wznak bez pomocy rąk

1. Kładziemy się na wznak ze zgiętymi kolanami i stopami opartymi  płasko na ziemi lub uniesionymi do poziomu krzesła.

Splatamy dłonie na karku / lub w łatwiejszej wersji układamy ręce wzdłuż tułowia

2.Unosimy tułów tak, aby głowa znalazła się na wysokości kolan, lekko wciągając brzuch i nie odrywając okolicy lędzwiowej od podłoża, po czym powoli wracamy do pozycji wyjściowej.

Powtarzamy ćwiczenie  10 razy.

Pozdrawiam, Marysia.
odchudzanie naturalne

Niekonwencjonalny system zrzucania zbędnych kilogramów

Polecam ciekawy sposób odchudzania oparty na starej rosyjskiej diecie profesora Niekrasowa.

Advertisements

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s