Co jeszcze dobrego dla naszych kości?

Witaj,plakat miodu

Bor dla kości? Jest to minerał występujący śladowo

Jeśli nie jesz owoców i orzechów, nie dostarczasz swojemu  organizmowi  dostatecznych ilości  boruTaki niedobór może  upośledzać przemianę wapnia, czyniąc kości bardziej kruche i łamliwe

Bor bardzo aktywnie podnosi  poziom estrogenów, które zapobiegają utracie wapnia i demineralizacji  kości.Jednym słowem  bor działa  trochę jak zastępcza  terapia estrogenowa.

Dr  Nielsen  z Centrum Badań nad Żywieniem Departamentu Rolnictwa USA w Północnej Dakocie twierdzi , ze bez dostatecznej ilości boru  organizm nie jest w stanie zatrzymać wapnia.

Kobiety po menopauzie, które są  na diecie niskoborowej, mają dużo większą skłonność do  utraty wapnia i magnezu.

Po podaniu dziennej dawki boru 3 mg, nastąpił u tych kobiet  wzrost poziomu wapnia o około 40%.W badaniach dr Nielsena  bor zwiększał dwukrotnie  produkcję  estradiolu, najbardziej aktywnej formy hormonu estrogenowego .

Wegetarianie  mają o wiele rzadziej  zrzeszotnienie kości- bor występuje  w większej ilości w owocach, zwłaszcza jabłkach, gruszkach , winogronach, rodzynkach, brzoskwiniach, w warzywach strączkowych, zwłaszcza soi, orzechach , także w migdałach, orzechach laskowych oraz w miodzie.

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s