Czy przejadasz się pod wpływem emocji- test

Witaj,zły nastrój)

Z reguły  zwyczaj przejadania się  jest w nas tak głęboko zakorzeniony, że nie zdajemy  sobie  z niego sprawy. Nasze własne stresy  natomiast wynikają  z tak powszechnych sytuacji, ze nie zawsze pamiętamy  o tym , ze jesteśmy zestresowani. Spróbuj  sobie zadać następujące pytania: czy przejadam się:

1. Ze zmęczenia?

2. Przed załatwieniem  ważnej sprawy, bo obawiam się , że może mi się nie udać.?

3. Kiedy trudno mi zasnąć?

4.Po tym jak szef wzywa mnie ” na dywanik”?

5.Tuż  po miesiączce?

6. Po to ,żeby się obudzić.?

7.Żeby móc  znowu zasnąć , po obudzeniu się w środku nocy.?

8. Z  nudów?

9. Kiedy  złoszczę się, a nie chcę tego okazywać.?

10. Kiedy mam ochotę na papierosa?

11. Po kłótni?

12. Kiedy muszę się przygotować do ważnego egzaminu.?

13. Kiedy muszę coś napisać  i nie mam żadnego pomysłu , jak to zrobić.?

14. Dla zabicia czasu.?

15. Na przyjęciu , kiedy czuję się niezręcznie.?

16. Kiedy zawieruszę coś ważnego i  nie mogę tego znależc.?

17. Kiedy jestem sam/a/ i doskwiera mi samotność.?

18. Kiedy zostaję sama w kuchni żeby posprzątać podczas gdy wszyscy odpoczywają.?

19. Przed rozpoczęciem diety .?

20. Tuż po zakończeniu diety?.

21.Żeby odpędzić od siebie niepokojące myśli.?

22.Kiedy denerwuje mnie mój wygląd.?

23.Kiedy zaczynam tyć , mimo stosowania diety.?

24. Kiedy mam kupić  strój wieczorowy, a w sklepach nie ma nic ładnego.?

25. Po to żeby nie zaczynać awantury.?

26. Kiedy przebywam z kimś, kto mnie drażni ?

27. Kiedy  zbyt wiele rzeczy muszę zrobić naraz  i nikt mi nie może pomóc.?

28. Kiedy  zdaje sobie sprawę , ze  sytuacja wymyka mi się spod kontroli.?

29.Kiedy jest ciemno i pada deszcz.?

30. W niedzielę?

31. Po nieudanej randce.?

32.Kiedy spotykam teściową.?

33.Po tym  jak odmawiam sobie czegoś do jedzenia.?

Prawdopodobnie nie ma takiej osoby , która  nie odpowiedziała by  twierdząco  przynajmniej  na kilka pytań  z tej listy

Niezmiernie rzadko  zdarza się ,aby ktoś całkiem oparł się  chęci jedzenia w  sytuacji stresowej.

A więc , jeśli na większość tych pytań  udzielasz twierdzącej odpowiedzi, wiesz  już, ze nie jest  to wyłącznie twój problem. Podobnie jak miliony  innych ludzi , na ciebie również dzialają stresy, których głównym przejawem  może być przejadanie się.

Twoim problemem nie jest brak silnej woli  czy zdyscyplinowania. Jesteś raczaj  ofiarą własnych procesów biologicznych . Przejadanie się , którego nie jesteś w stanie kontrolować, jest spowodowane  pewnymi zmianami zachodzącymi w twoim mózgu, kiedy się denerwujesz.Ani zdyscyplinowanie , ani silna wola nie będą w stanie  zawsze uchronić cię przed reakcją na te szczególne zmiany.

Zapewne ucieszy cię wiadomość, ze jest sposób na przejadanie się  pod wpływem emocji, które powoduje , ze szybko przybywa nam kilogramów. I nie ma on nic wspólnego  z silną wolą , glodówką, modyfikacją  zachowania czy leczeniem hormonalnym.

Jaki związek w naszym mózgu jest  za to odpowiedzialny ?.! Tego dowiecie w następnym poście.

Zapraszam, Marysia
odchudzanie naturalne

Niekonwencjonalny system zrzucania zbędnych kilogramów

Polecam ciekawy sposób odchudzania oparty na starej rosyjskiej diecie profesora Niekrasowa.

Skomentuj

