UWAŻAJ NA WITAMINĘ B12

TEMPEHWitaj,

Witamina B12 znajduje się głównie w produktach zwierzęcych a jej niedobór prowadzi do niedokrwistości złośliwej.

Poza tym inna ważna witamina z grupy B , kwas foliowy, nie wchłania  się bez witaminy B12. U ścisłych wegetarian, którzy  nie jedzą produktów mlecznych ani jaj, może wystąpić niedobór witaminy B12.

Dobrym zródłem witaminy B12  pochodzenia roślinnego są m.in. tempeh oraz drożdże piwowarskie. Jeśli nie spożywa się pokarmów zawierających witaminę B12, należy codziennie przyjmować ją  w tabletkach jako uzupełnienie.

Pozdrawiam, Marysia

Reklamy

One thought on “UWAŻAJ NA WITAMINĘ B12

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s