INNI POGROMCY CHOLESTEROLU

KIELKI LUCERNYWitaj,

W walce o obniżenie stężenia lipidów we krwi, oprócz soi, która jest dobrym czynnikiem obniżającym cholesterol, mamy do dyspozycji jeszcze inne naturalne substancje.

Kiełki lucerny-badania wykazują , że kiełki lucerny obniżaja poziom cholesterolu, u ludzi u których jest on podwyższony. / Chorzy cierpiący  na toczeń układowy powinni unikać spożywania kiełków lucerny. /

Jabłko- jest doskonałym zródłem pektyn, rozpuszczalnej frakcji błonnika, ktora obniża poziom cholesterolu, a zwłaszcza LDL, zwanego ” złym cholesterolem”

*Marchew – jest bogatym zródłem pektynianu wapnia, innej postaci błonnika również obniżającej poziom cholesterolu.

* Pieprz chili- kapsaicyna, składnik występujący w pieprzu chili oraz w każdej innej papryce, obniza poziom cholesterolu i trójglicerydów.

*Curry- przyprawy wystepujące w sproszkowanym curry zawierające chrom oraz przeciwutleniacze pomagające w obniżeniu poziomu cholesterolu we  krwi.

*Czosnek- wyniki kilku doświadczeń pozwalają sądzić, że czosnek obniża poziom cholesterolu we krwi ludzi i zwierząt. Dodatkową jego zaletą jest to , że zawiera składnik o nazwie ajoene, specyficzny związek siarkowy, który  zapobiega powstawaniu skrzepów krwi.

* Grejpfrut- mięsista błonka tuz pod skórką grejpfruta zawiera duzo pektyny, ktora obniża poziom cholesterolu.

* Rośliny strączkowe- Okazuje się , że suszone nasiona soczewicy, czarnej fasoli obniżają poziom cholesterolu u ludzi, u których jest on podwyższony.

*Otręby owsiane- Jeśli masz  zbyt wysoki  poziom cholesterolu, otręby owsiane mogą go obniżyć o 12%

* Oliwa z oliwek- oliwa z oliwek zawiera duzo jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Pomimo , ze nie obniża  całkowitego poziomu cholesterolu, podwyższa poziom HDL, zwanego „dobrym cholesterolem ”

*Kwasy Omega-3- występujące w tłustych rybach, takich jak makrela, łosoś  i tuńczyk, kwasy tłuszczowe omega-3 pomagają obniżyć poziom cholesterolu i trójglicerydów u ludzi z wysokim poziomem cholesterolu.

*Cebula- badania wykazuja , że ludzie spozywający cebule maja podwyższony poziom HDL, czyli ” dobrego cholesterolu ”

* Czerwone wino- zawiera resweratol, środek obniżający poziom cholesterolu. Badania prowadzone na zwierzętach wykazały, że również ludzie spożywający wino w umiarkowanych ilościach maja  niższy poziom cholesterolu, wyższy poziom HDL  i być w grupie zmniejszonego ryzyka zachorowania na serce.

*Psyllium- stosowane w wielu środkach przeczyszczających zwiekszających  objętość mas kałowych, psyllium  jest bogate w pektyny.Badania wskazują na to , że znacznie obniża poziom cholesterolu, a zwłaszcza LDL. u ludzi z wysokim jego poziomem.

* Niacyna-Wit.B3I  jest  czynnikiem doskonale obniżającym poziom cholesterolu, a podnoszącym  poziom HDL. Podawana w dużych dawkach niacyna może wywoływać uderzenie gorąca, ból głowy , świąd skóry oraz uszkodzenie wątroby. Polecam stosowanie  uzupełniające niacyny nie wywołujące uderzeń gorąca, zawierające sześcionikotynian inozytolu, który może zmniejszać te przykre doznania.. Polecam również zażywanie chromu połączonego z niacyną / 200 mikrogramów  chromu połączonego z 2 miligramami niacyny /.

Te dwa składniki działają synergistycznie, czyli w połączeniu wywołują  dużo silniejszy efekt  niż każdy z nich  z osobna.

Niacyny nie powinni zażywać ludzie będący w grupie ryzyka zachorowania na cukrzycę ani chorzy na dnę moczanową..Zżywający niacynę w celu obniżenia cholesterolu powinni znajdować się  pod kontrolą lekarza.

Głównym źródłem witaminy B3 w mg/100g produktu w diecie są:

– Drożdże piwne – 35,5 mg/100g

– Orzechy ziemne – 24,2 mg/100g

– Otręby pszenne – 21 mg/100g

– rośliny strączkowe,

– sery,

– masło orzechowe i orzechy,

– odtłuszczone mleko,

– suszone brzoskwinie – 8,2 mg/100g

– pełne ziarno zbóż – 5,2 mg/100g

– migdały – 4,7 mg/100g

– kasza gryczana – 4,0 mg/100g

– soja – 2,9 mg/100g

– grzyby

– pomidory – 1,4 mg/100g.

Pozdrawiam , Marysia,

Advertisements

One thought on “INNI POGROMCY CHOLESTEROLU

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s