RADY DLA WEGETARIAN

SWINKAWitaj,

Zwykło się uważać, że obiad oznacza ogromną porcję mięsa z nielicznymi i marnymi dodatkami. Ale czasy się zmieniły. Ludzie zmniejszają  swoje spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego. 15 milionów ludzi w Ameryce to całkowici wegetarianie.

Oznacza to , że nie jedzą  mięsa, ryb, ani drobiu. Do grupy tej nie zalicza sie wegetarian, którzy nie jedzą produktów mlecznych / laktowegetarianie/ czy jaj / owowegetarianie /. Do tej statystyki nie zaliczono milionów ludzi , którrzy stosują „quasi-wegetariański styl życia „. Oznacza to , że jedza ryby lub drób w małych ilościach / czasem dla celów leczniczych zjedza  tez stek /, używając białka zwierzęcego jako przyprawy, a nie dania zasadniczego w swoich posiłkach. Wielu ludzi  spożywa kilka razy  w tygodniu dania pozbawione mięsa, zastepując białko zwierzęce soją, makaronem lub warzywami.

Niektórzy ludzie sklaniają się  ku wegetarianizmowi z powodów czysto altruistycznych uważają , że nie mozna jeść mięsa zwierzęcego. Wielu innych zainteresowało się  wegetarianizmem / lub quasi- wegetarianizmem / ze względów zdrowotnych. Kolejne badania wykazują , że wegetarianie  sa zdrowsi od ludzi jedzących mięso.

Przykłady: efekt diety wegetariańskiej- Serce wegetarian bije wolniej, mają niższe ciśnienie krwi oraz rzadziej zapadają  na różne postacie nowotworów, m.in. raka okrężnicy czy raka piersi. Przykładowo, w jednym z badań brytyjskich stwierdzono, że wegetarianie  mają znacznie  niższy poziom cholesterolu niż ludzie  jedzący mięso, co zmniejsza ryzyko  wystąpienia u nich zawału serca o 57%.

Warzywa sa wspaniałym lekarstwem- Dr Sean  Ornish / autor książki ” Program odwracania chorób serca „/  stwierdził, że dieta wegetariańska jest w stanie odwrócić  chorobę serca, często  eliminując konieczność wykonania  zabiegu chirurgicznego.

Czynnik fitochemiczny- Informacje dotyczące  związków  fitochemicznych / specjalnych składników znajdujących się w żywności pochodzenia roślinnego / potwierdzają  istotna rolę spożywania rozmaitych produktów pochodzenia roślinnego.

Dużo tego , czego potrzebujesz, mało tego czego nie potrzebujesz – produkty pochodzenia roślinnego są zwykle ubogie w tłuszcz, zwłaszcza w tłuszcze zawierające nasycone kwasy tłuszczowe, bogate zaś w błonnik, dokładnie odwrotnie niż produkty pochodzenia  zwierzęcego. Bardzo mało ludzi spożywa wystarczającą ilość błonnika, nie ulegającego strawieniu składnika rośliny, które może chronić przed wystąpieniem nowotworu lub zachorowaniem na serce. Wielu Polaków , Amerykanów spozywa  zbyt dużo tłuszczów zwierzęcych, z ktorych w organizmie powstaje cholesterol. Dla przykładu, 60 gramowy chudy upieczony  hamburger zawiera 23 gramy białka i 7 gramów tłuszczu. Około 120  gramowa porcja tofu zawiera 20 gramów białka, a w zależności od tego, czy używa się pełnotłustego czy pozbawionego tłuszczu tofu, ilość tłuszczu waha się od 2 gramów do 0.

Wegetarianizm ma wiele zalet, lecz w związku ze stosowaniem diety wegetariańskiej mogą pojawić się pewne problemy.

CO Z ŻELAZEM?- W JUTRZEJSZYM POŚCIE.

Pozdrowienia ,Marysia

Reklamy

2 thoughts on “RADY DLA WEGETARIAN

  1. Czekam na dalszy ciąg artykułu o wegetarianiźmie, choć czytałam juz o tym wiele. Sama próbuję, pozdrawiam serdecznie.

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s