Czy wiesz jakie minerały są istotne gdy bolą cię stawy

stawy

 

 

 

 

Każdy staw, czyli połączenie pozwalające na wolne ruchy kości, ma duże zapotrzebowanie na składniki odżywcze
Powierzchnie chrząstkowe oraz błona  maziowa, jako bardzo podatne na działanie wolnych rodników, potrzebują w celu ochrony,  enzymów zawierających selen.

Również sama torebka stawowa jest zbudowana z mocnej tkanki łącznej kolagenowej  o dużym zapotrzebowaniu na cynk i krzem.

Zwłaszcza przy dużym obciążeniu dochodzi w kościach stawowych do znacznego zużycia wapnia.  Występowanie żelaza i miedzi w mazi stawowej sprzyja powstawaniu toksycznych wolnych rodników wywołujących długotrwałe stany zapalne.

Ważnym środkiem zaradczym jest cynk. U artretyków niemal zawsze stwierdza się we krwi zbyt małe stężenie cynku i selenu.

W celu uzupełniania zużytych substancji smarujących  nieodzowna jest także obecność manganu.

 

Mała ściąga : co jeść?

* Codziennie pół filiżanki mieszanki płatków zbożowych: gryczanych, owsianych, jęczmiennych, pszenicznych, żytnich , czyli cynk, selen, mangan, krzem

* Warzywa

* Drożdże piwowarskie lub melasa

* Mleko, biały ser i inne produkty mleczne, a więc wapń.

Pamiętajmy, ze nadmiar mięsa w diecie prowadzi do bolesnych stanów zapalnych w stawach. Dobrze jest więc zastępować mięso rybą.

 

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s