Jak pobudzić ” leniwe ” jelita do pracy?

sedes

 

 

 

 

 

Witaj,

Nie lekceważ sygnałów ze strony jelit. Częsta przyczyną zaparć jest odkładanie ” na pózniej ” wizyty w toalecie.  Ruch pobudza pracę jelit i przesuwania się treści pokarmowej do jelita grubego.

Dlatego aktywność fizyczna jest skuteczną profilaktyką zaparć i sposobem na  ich eliminację. Najlepsze są ćwiczenia aerobowe / bieganie , przysiady, rower, intensywna gimnastyka / wykonywane o poranku.

Pobudza to metabolizm, który będzie działać sprawnie przez cały dzień. W przypadku gimnastyki najskuteczniejsze są ćwiczenia przepony i mięśni brzucha / ich skurcze zwiększają ciśnienie w jamie brzusznej ? – popularne brzuszki i nożyce, skłony.

Oto przykłady ćwiczeń  na zaparcia/

Ćwiczenie 1 : Połóż się na plecach, ręce ułóż swobodnie wzdłuż ciała. Unieś do pionu prawą  nogę, opuść na podłogę. Potem to samo wykonaj z lewą nogą. Czynność powtórz seriami po kilka razy.

Ćwiczenie 2: Połóż  się na plecach. Bez pomocy rąk staraj się unieść tułów do pozycji siadu. Połóż się z powrotem na podłodze.Czynności powtórz kilkakrotnie.

Reklamy

One thought on “Jak pobudzić ” leniwe ” jelita do pracy?

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s