Spróbuj batatów.

bataty

Bataty są wspaniałym zródłem beta-carotenu, potasu i witaminy C.

Bulwy batatów / słodkich/ ziemniaków można jeść na surowo, gotować lub piec. Warzywo to mimo nazwy, nie jest spokrewnione z ziemniakiem, zbliżona jest natomiast jego wartość kaloryczna; 100 gramowa porcja batatów dostarcza 84 kcal energii, a taka sama porcja młodych ziemniaków o białym miąższu- 77 kcal.

Obie odmiany batatów- wilgotna, o pomarańczowym miąższu i sucha, o miąższu kremowym- zawierają potas, witaminę C i błonnik. Bataty o pomarańczowym miąższu są także bardzo dobrym zródłem beta-carotenu, który może mieć działanie chroniące przed niektórymi rodzajami raka.

Advertisements

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s