Jak robić zakupy?

Witaj,

Doświadczone kucharki wiedzą , że umiejętność robienia zakupów jest podstawą smacznych posiłków. Ten , kto potrafi mądrze kupować, znajdzie produkty w najlepszym gatunku, w najlepszym smaku – i to niedrogo.

Kupujcie tylko miejscowe produkty.

Wydaje się  to na pozór oczywiste, ale warto sobie uświadomić   sobie pochodzenie  produktu  spożywczego.Często się zdarza , że kęs waszego jedzenia podróżuje przeciętnie około 2 tysięcy kilometrów- z gospodarstwa rolnego do przetwórni, potem do magazynu supermarketu a na koniec na wasz talerz.W porównaniu z tym produkty kupowane od miejscowych producentów są niemal zawsze świeże, smaczniejsze i dojrzalsze. A ponieważ  nie były wiezione z  odległych regionów, mało prawdopodobne, aby były dodatkowo skażone pestycydami stosowanymi już po okresie zbiorów.

Znajdz wiarygodne zródła.

Dowiedz się , gdzie można nabyć najlepszy towar, gdzie mają  największy wybór świeżych ziół, przypraw, suszonej fasoli i grochu, ryżu , pełnoziarnistego pieczywa i przetworów zbożowych.

Szukaj produktów hodowanych metodami organicznymi

Są one znacznie zdrowsze zarówno dla nas , jak i dla środowiska. Organiczne owoce i warzywa są uprawiane bez użycia środków owadobójczych i nawozów chemicznych. Mięso i drób z organicznej hodowli nie zawierają antybiotyków i hormonów wzrostu. Wypytaj , gdzie w pobliżu znajduje się bazar lub supermarket z produktami organicznymi.Wspomagaj w miarę możności ludzi i organizacje propagujące naturalne uprawy. W ten sposób wzrośnie zapotrzebowanie społeczne na te produkty.

Jeśli natomiast kupowanie organicznych produktów nie jest dla ciebie tak ważne, nie czuj sie z tego powodu winny. Myj je natomiast dokładnie, obieraj owoce i warzywa ze skóry, żeby usunąć wszelkie pozostałości substancji chemicznych.

Kupuj produkty sezonowe

Sprowadzanie produktów posezonowych jest marnotrawstwem, bo wymaga ogromnej ilości energii. Ponadto produkty posezonowe są najczęściej importowane, być może z kraju, w którym nie obowiązują przepisy o stosowaniu pestycydów.

Wybierz sobie wiarygodnego sprzedawcę mięsa.

Jeśli nie zdołasz znależć zródła mięsa hodowanego organicznie, poszukaj  gdzie są świeże dostawy. Żądaj pełnowartościowego towaru, każ też odciąć tłuszcz od wybranego kawałka.

Uważnie obserwuj półki sklepowe

Staraj sie wybierać produkty świeże, beztłuszczowe lub niskotłuszczowe mleko i jego przetwory. Zważaj  też na kolory produktów, ponieważ każdy z nich zawiera inne wartości odżywcze. Najcenniejsze  pod tym względem są  warzywa i jarzyny ciemnozielone, jak brokuły i kapusta, czerwone- jak czerwona papryka i pomidory oraz żółte i pomarańczowe- jak marchew i dynia.

Kupuj często świeże produkty.

Nie kupuj od razu większej ilości świeżych owoców i warzyw. Po dwóch lub trzech dniach w lodówce tracą one połowę wartości witaminy C

Unikaj pustych kalorii

Staraj sie kupować to , co korzystne dla zdrowia i figury. Nie kupuj produktów poddanych obróbce, które zazwyczaj drożej kosztują i zawierają znacznie więcej tłuszczu, cukru i soli nż produkty świeże.

Zrób najpierw listę zakupów.

Pomoże ci ona uniknąć kupowania pod wpływem impulsu, zwłaszcza w dziale z napojami, słodyczami i półproduktami.

Czytaj nalepki.

Stanowczo odłóż z powrotem na połkę produkty zawierające glutaminian sodu, środki konserwujące i inne dodatki chemiczne.

Nie rób zakupów, kiedy jesteś głodny.

Dokonasz lepszego wyboru i wydasz mniej pieniędzy robiąc zakupy z pełnym żołądkiem.

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s