Aktywność fizyczna i zalecenia jej stosowania

rower

 

 

 

 

 

 

Dorośli i dzieci  powinni być każdego dnia przez co najmniej 30 minut umiarkowanie aktywni fizycznie, czyli np. powinni uprawiać gimnastykę / bez ćwiczeń siłowych /, jezdzić na rowerze / wolno lub umiarkowanie szybko/ wykonywać prace ogrodowe / bez podnoszenia większych ciężarów /, prace domowe / ze średnim wysiłkiem, np. mycie podłogi , odkurzanie/ , grabić trawnik, wolno pływać, spacerować w tempie 4,5- 6 km/ h.

Za małą aktywność fizyczną uważa się  wynoszenie śmieci, grę w bilard,  wolne spacerowanie / 3km / h, wolne pływanie kajakiem.

Za intensywną  aktywność fizyczną  uważa się np. bieganie / 9 km/ h, areobik, rąbanie drewna, szybkie pływanie.

Aktywny tryb życia to taki, który prowadzi do spalenia 150 kilokalorii dzienne, dzięki aktywności fizycznej / np. mycie okien lub podłóg przez 45-60 min, jazda na rowerze przez 30 min z szybkością  15 km/ h, wchodzenie po schodach przez 15 minut.

Ilość kalorii spalanych podczas ćwiczenia zależy oczywiście od wagi ciała i od poziomu wytrenowania  organizmu. Im jest większa waga, tym więcej jest spalanych  kalorii. Dla osóby , która wazy ok. 75 kg umiarkowana aktywnosć fizyczna / np. taniec, lekkie prace ogrodowe, spacerowanie po górzystym terenie, jazda na rowerze z szybkościa poniżej 15 km/ h, spacer z szybkością  ok. 5 km / h wiąże się ze spaleniem ok. 140-180 kilokalorii w ciągu  30 min.

Intensywna aktywność / pływanie, jazda na rowerze z szybkością ponad 15 km/ h , jogging  z szybkością  7, 5 km/ h czy szybki marsz w tempie ok. 6, 5 km/h to wydatek rzędu 230-290 kilokalorii w ciągu 30 minut

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s