Archive | Czerwiec 2015

6 najważniejszych zródeł zdrowych węglowodanów

Wybrałam 6 najważniejszych źrodeł zdrowych weglowodanów, które pomogą Ci utrzymać swój apetyt na wodzy, dostarczając odpowiednią dawkę energii w ciągu całego dnia:

Czytaj dalej

Reklamy

Odwieczny spór

Historycy medycyny  przekonują , że Biblia dostarcza pierwszych utrwalonych na piśmie wzmianek dotyczących oczywistych korzyści diety wysokobłonnikowej.

Wersety poświęcone Danielowi i jego towarzyszom, którzy jedli warzywa i pili tylko wodę, a byli zdrowsi niż młodzi mężczyzni ucztujący przy stole królewskim i jedzący wyszukane potrawy popijane winem, są najlepszym tego dowodem.

Dyskurs porównujący walory pieczywa ciemnego i jasnego trwa chyba dłużej niż 2000 lat. We wczesnej  cywilizacji starożytnej Grecji chleb wypiekany  z jasnej mąki był powszechnie uznawany za dowód bogactwa i wysokiego statusu społecznego.

Tymczasem Hipokrates- ojciec medycyny- radził swoim zamożnym protektorom i pacjentom aby wzorem ich służących zjadali pieczywo ciemne , ” ze względu na jego uzdrawiający wpływ na jelita”.

Natomiast przed blisko 1000 lat perski lekarz Hakim usilnie namawiał swoich pacjentów do przestawania wyłącznie na wypiekanym lokalnie, przaśnym, pełnopszennym chlebie chapatti.