Dlaczego warto jeść wolno i wytwornie?

Nie trzeba liczyć kalorii, ograniczać się ani wydawać majątku  na żywność ekologiczną. Te działania mają cechy zachowań kompulsywnych.Trzeba natomiast zwracać uwagę na to, co myślimy, i na to, co czujemy. ” jeść dobrze” oznacza jeść wytwornie, powoli i mieć szacunek dla pożywienia oraz dla swojego organizmu.

Kontrolować swój sposób jedzenia to kontrolować swoją wagę.

Wez wdech przed zjedzeniem każdego kęsa. Pozbądz się wraz z wydechem stresu i negatywnego nastawienia. Degustowanie i wolne tempo jedzenia idzie w parze.

Nasze potrzeby żywieniowe zaspokoją codzienne trzy porcje warzyw, dwie porcje owoców, sześć porcji węglowodanów/ chleb, makaron, ryż/ oraz dwa razy na tydzień mała ilość białka/ ryba, tofu, jajko, mięso/ i warzyw strączkowych / fasola, soczewica, groch /

To mniej więcej dwieście gramów ryżu, chleba, makaronu, sto gramów ryby, mięsa, tofu i około pół kilograma warzyw i owoców.

Objętość posiłku nie powinna przekraczać wielkości pięści lub grejpfruta. Dzięki tak prostym zasadom skróceniu ulegnie czas spędzony na gotowaniu.

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s