Dlaczego warto jeść wolno i wytwornie?

Nie trzeba liczyć kalorii, ograniczać się ani wydawać majątku  na żywność ekologiczną. Te działania mają cechy zachowań kompulsywnych.Trzeba natomiast zwracać uwagę na to, co myślimy, i na to, co czujemy. ” jeść dobrze” oznacza jeść wytwornie, powoli i mieć szacunek dla pożywienia oraz dla swojego organizmu.

Kontrolować swój sposób jedzenia to kontrolować swoją wagę.

Wez wdech przed zjedzeniem każdego kęsa. Pozbądz się wraz z wydechem stresu i negatywnego nastawienia. Degustowanie i wolne tempo jedzenia idzie w parze.

Nasze potrzeby żywieniowe zaspokoją codzienne trzy porcje warzyw, dwie porcje owoców, sześć porcji węglowodanów/ chleb, makaron, ryż/ oraz dwa razy na tydzień mała ilość białka/ ryba, tofu, jajko, mięso/ i warzyw strączkowych / fasola, soczewica, groch /

To mniej więcej dwieście gramów ryżu, chleba, makaronu, sto gramów ryby, mięsa, tofu i około pół kilograma warzyw i owoców.

Objętość posiłku nie powinna przekraczać wielkości pięści lub grejpfruta. Dzięki tak prostym zasadom skróceniu ulegnie czas spędzony na gotowaniu.

Reklamy

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s