Jak pokonać słodki nałóg?

1 . Odstaw cukier całkowicie

Nie staraj się powoli odzwyczajać od cukru, ponieważ jest to jeden z najgorszych sposobów, aby zwalczyć swój słodki nałóg. Cukier jest jak narkotyk. Oczywiscie twój organizm potrzebuje glukozy do funkcjonowania, ale potrzebuje jej  z pełnowartościowej żywności czyli z warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych  Zapomnij o słodzonych napojach, a nawet sokach owocowych . Przez pierwsze 2 tygodnie powinieneś nawet ograniczyć ilość spożywanych owoców. Jeżeli jest to dla ciebie bardzo trudne, wtedy wybierz owoce o niższej zawartości cukru jak cytrusy czy jagody.

2 . Dodaj białko

Pomimo, że nie byłam przyzwyczajona do posiłków bogatych w białko, ta zmiana była dla mnie jedną z łatwiejszych. Wprowadziłam do swojej diety znacznie więcej chudego mięsa, jaj, ryb, naturalnego (niesłodzonego) jogurtu. Nieważne, czy jesteś wegetarianinem czy lubisz mięso, postaraj się jeść jak najbardziej naturalnie i nie kupuj żywności przetworzonej. Białko hamuje nadmierny apetyt, sprzyja uczuciu sytości i przyspiesza twój metabolizm. Oczywiście nie można przesadzać, ale zadbaj o to, żeby białko było jednym ze składników każdego, twojego posiłku, dzięki czemu twoje ciało nie będzie domagać się słodkiej przekąski godzine po obiedzie.

3 . Zminimalizuj ilość pieczywa

Bez względu na to, co mówią inni, nie trzeba jeść chleb, aby być zdrowym. Nawet zdrowe odmiany pieczywa zawierają drożdże, które żywią się cukrem. Dlatego też często odczuwamy chęć zjedzenia słodkiej przekąski. Postaraj się zminimalizować ilość pieczywa ze swojego jadłospisu. Na śniadanie możesz równie dobrze zjeść płatki owsiane czy jogurt z owocami .  Istnieje też wiele zdrowych przekąsek (nie muszą to być kanapki), które pomogą ograniczyć Twój głód przed snem, bez ryzyka przybierania na wadze.

4 . Dodaj trochę tłuszczu

Nie potrzebnie obawiasz się tłuszczów. Pomogą ci w walce z nadmiernym apetytem i chęcią podjadania słodyczy. Polecam surowy olej kokosowy, niesłodzone wiórki kokosowe, orzechy, awokado, jajka, kakao, oliwa z oliwek. Zdrowe tłuszcze korzystnie wpływają na metabolizm, pracę serca, zaspakajają  apetyt . Jako bonus poprawiają też kondycję twojej skóry!

5 . Nie używaj sztucznych słodzików

Próbując pozbyć się cukru ze swojego menu, nie używaj sztucznych słodzików. Możesz słodzić stevią, która obniża poziom cukru we krwi. Jeśli nie lubisz stewii , następnym twoim wyborem jest miód, agawa czy syrop klonowy.  Możesz również posłodzić kawę lub jogurt naturalny cynamonem.
Pozdrawiam, Marysia
Advertisements

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s