6 najważniejszych zródeł zdrowych węglowodanów

Wybrałam 6 najważniejszych źrodeł zdrowych weglowodanów, które pomogą Ci utrzymać swój apetyt na wodzy, dostarczając odpowiednią dawkę energii w ciągu całego dnia:

1 . Pełnoziarnisty chleb

Białe pieczywo powinno stać się wyłącznie twoim wspomnieniem z dzieciństwa. Jeżeli chcesz pozbyć się niechcianych kilogramów, pełnoziarnisty chleb jest jednym z węglowodanów , które pomoże Ci schudnąć. Wiem, że znalezienie odpowiedniego chleba może być trudne, gdyż na półkach sklepowych jest ich wiele. Dlatego ważny jest nie tylko wygląd pieczywa, ale jego lista składników. Wybierz ten produkt, którego pierwszym składnikiem jest mąka pełnoziarnista i wystrzegaj się pieczywa, które z pozoru wygląda na zdrowe, ale po przeczytaniu składu okazuje się że ma wiele niepotrzebnych sztucznych dodatków.

2. Owoce

Owoce to zdrowy i niezastąpiony dodatek do twojej diety. Możesz spokojnie dodać owoce do śniadania czy chrupać je jako przekąska pomiędzy posiłkami. Owoce są bogactwem antoksydantów, witamin i błonnika, który daje nam uczucie sytości na dłużej. Poczujesz się bardziej energiczny, jak również najedzony, co oznacza że łatwiej bedzie zwalczyć słodkie pokusy.

3. Warzywa
Podobnie jak owoce, warzywa zawierają dobre węglowodany a jednocześnie mają niską zawartość tłuszczu i kalorii. Chcąc schudnąć musisz spalić wiecej kalorii niż ich spożywasz, dlatego też warzywa, które dodatkowo mają wysoką zawartość błonnika, są idealnym dodatkiem do każdego twojego posiłku.  Wiem, że nie wszyscy je lubią, ale kupuj te, które są dla ciebie najsmaczniejsze. Tym sposobem nie zapomnisz je dodać do swojego drugiego śniadania i obiadu.  .

4 . Owsianka

Owsianka jest smacznym i zdrowym wyborem już na początek dnia. Tylko nie kupuj gotową błyskawiczną owsiankę, gdyż często ma dodatek cukru lub składa nię z rafinowanego, pozbawionego swoich właściwości owsa. Gotowanie owsianki na mleku czy wodzie to kwestia kilkunastu minut.  Osłodz ją świeżymi owocami, odrobiną miodu, dodaj szczyptę cynamonu. Dzięki takiemu pożywnemu śniadaniu zaoszczędzisz mnóstwo kalorii i zyskasz sporą dawkę energii już od rana.

Alternatywne zboża

Liczba osób, które muszą przejść na bezglutenową dietę rośnie. Jeśli jesteś jednym z wielu, którzy nie mogą konsumować tradycyjnych zbóż, takich jak pszenica i żyta, szukaj alternatyw , które zawierają dobre węglowodany. Zaspokoją one twój głód bez narażania twojego zdrowia. Brązowy ryż, proso, komosa ryżowa są bogactwem witamin i minerałów . Używaj ich do przygotowania dań głównych czy przystawek, które smakują świetnie i są pełnowartościowe .

6. Fasola

Czy jest coś co zaspokoi twój głód, a jednocześnie nie ma zbyt wielu kalorii? Ziarna fasoli są idealnym wyborem do twojej diety odchudzającej, gdyż zawierają błonnik, który pozwala ci kontrolować swój apetyt, ale również zawierają wartościowe węglowodany dostarczające dużą dawkę energii. Istnieje tak wiele odmian fasoli dostępnych na rynku, że na pewno wybierzesz te które usatysfakcjonują twoje kubki smakowe. Śmiało dodawaj fasolę do zup, sosów czy warzywnych sałatek.
Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s