Dlaczego za sukcesy płacimy czasami wysoką cenę

Witaj,

Istnieje starożytne chińskie powiedzenie, które brzmi” Obyś miał interesujące życie ” Być może wyda się to komuś miłym życzeniem, ale w rzeczywistości był to rodzaj przekleństwa, które służyło jako przestroga, by uważać, czego sobie życzymy.Interesujące życie może przynieść ze sobą nie tylko wspaniałe doświadczenia i radość, lecz również ogromne cierpienia. Twoje interesujące życie może się wiązać z koniecznością ciągłego poświęcania uwagi nie kończącym się obowiązkom i kryzysom – co jest bardzo interesujące, ale trudno to nazwać  szczęśliwym życiem.

We współczesnym świecie nowoczesna wersja chińskiego przekleństwa  mogłaby brzmieć:” Obyś miał życie pełne sukcesów”.

Sukces w takim sensie, w jakim go dzisiaj definiujemy i osiągamy – może przynieść ze sobą nie tylko  radość wynikajacą z posiadania rzeczy i możliwości,  lecz również  rozczarowanie i samotną rozpacz, zarówno osobom, ktore go doświadczają jak i ich najbliższym. A nazbyt często płacimy za niego syndromem toksycznego sukcesu, chronicznym poczuciem niedosytu, zwątpienia, rozczarowania i braku więzi, a w końcu depresją, która niszczy nasze zdrowie i małżeństwo i sprawia, ze nasze emocjonalnie zaniedbywane dzieci cierpią.

Anna mówi : „Jestem na szczycie w swojej dyscyplinie, lecz mam wrażenie, jakbym była na dnie swojego życia. Codziennie płaczę wieczorem, kiedy jestem sama. Oddałam cale lata młodzieńcze, żeby tu dotrzeć, a teraz się zastanawiam , czy było warto. Czasem  kryję się w kącie  i płaczę bez końca.

Wszyscy myslą , że jestem radośnie nastawiona  do życia, ale to tylko pozory. Tata umarł, gdy ja wspinałam się po szczeblach sukcesu, nigdy nie udało mi się  do niego zbliżyć. Teraz moja mama jest  bardzo chora, a ja nie mam czasu, żeby się nią opiekować. Myślę , że nigdy nie będę miała dzieci, bo wszystkie moje dotychczasowe związki były beznadziejne. Po prostu nie mam dość czasu i energii, żeby stworzyć prawdziwy związek, a poza tym wydaje mi się, ze moje sukcesy odstraszają  większość mężczyzn”. Boję się poświęcać uwagę sprawom naprawdę liczącym się w moim życiu, gdyż to mnie tylko zasmuca. Jestem bogata materialnie i uboga duchowo. Erich From  powiedział” Fakt, że miliony są dotknięte tą samą patologią, nie sprawia, że ci ludzie są zdrowi psychicznie.”

Pozdrowienia, Marysia

One thought on “Dlaczego za sukcesy płacimy czasami wysoką cenę

  1. a ja słyszałam powiedzenie : obyś żył w ciekawych czasach …w takim czasie
    właśnie żyję choć nie wiadomo może są jeszcze ciekawsze ? 😉
    pozdrawiam Marysiu serdecznie !

Skomentuj

