Co jeszcze dobrego dla Twoich kości?

Witaj,

Bor dla kości.? To niezwykłe spostrzeżenie! Minerał występujący śladowo, może mieć istotny wpływ na osteoporozę. Jeśli nie jesz owoców i orzechów, nie dostarczasz swojemu  organizmowi  dostatecznych ilości  boru. Taki niedobór może  upośledzać przemianę wapnia, czyniąc kości bardziej kruche i łamliwe.Bor bardzo aktywnie podnosi  poziom estrogenów, które zapobiegają utracie wapnia i demineralizacji  kości.

Jednym słowem  bor działa  trochę,  jak zastępcza  terapia estrogenowa.

Dr  Nielsen  z Centrum Badań nad Żywieniem Departamentu Rolnictwa USA w Północnej Dakocie twierdzi , że bez dostatecznej ilości boru  organizm nie jest w stanie zatrzymać wapnia.

Kobiety po menopauzie, które są  na diecie niskoborowej, mają dużo większą skłonność do  utraty wapnia i magnezu.

Po podaniu dziennej dawki boru 3 mg, nastąpił u tych kobiet  wzrost poziomu wapnia o około 40%.

W badaniach dr Nielsena  bor zwiększał dwukrotnie  produkcję  estradiolu, najbardziej aktywnej formy hormonu estrogenowego.

Wegetarianie  mają o wiele rzadziej  zrzeszotnienie kości- bor występuje  w większej ilości w owocach, zwłaszcza jabłkach, gruszkach , winogronach, rodzynkach, brzoskwiniach, w warzywach strączkowych, zwłaszcza soi, orzechach , także w migdałach, orzechach laskowych oraz w miodzie.

 

Advertisements