Poznaj 11 najlepszych przypraw

Witaj,

Przyprawy nie tylko są smaczne ale pomagają  zachować zdrowie. Regularne stosowanie w  małych ilościach , dostarczają organizmowi wielu przeciwutleniaczy, związków przeciwbakteryjnych oraz przeciwzapalnych..

Przyprawy zwalczają wolne rodniki, wspomagają trawienie i krążenie, obniżają poziom cukru we krwi i zwiększają odporność organizmu.

  1. Koper- często podawany w restauracjach indyjskich na koniec posiłku. Jest silnym przeciwutleniaczem.

Może pomóc w zapobieganiu raka, zmniejsza  również stany zapalne.

Można go dodawać do potraw lub po prostu żuć nasiona.

2. Czosnek- „Penicylina biednych”. Chroni przewód pokarmowy oraz  zabezpiecza przed rakiem jelito grube .Czosnek zapobiega chorobom układu krążenia. Uwielbiam czosnek pieczony lub gotowany rozsmarowany na chlebie.

3. Tymianek- wzmacnia układ odpornościowy, doskonały przeciwutleniacz, posiada duże właściwości przeciwzapalne i przeciwskurczowe.

4. Imbir- duże właściwości przeciwzapalne, poprawia krążenie. Kiedy jest ci zimno, rozgrzewa Cię, a gdy jest gorąco, to chłodzi Cię. Nie wolno przekraczać 10 gramów świeżego imbiru dziennie / 2 gramy-do 4 gramów suszonego/. Większe dawki mogą powodować roztrój żołądka i mogą wchodzić w interakcje z lekami na krzepnięcie krwi.

5. Cynamon- przyprawa rozgrzewająca- zródło manganu, żelaza, wapnia. Cynamon w naszym organizmie czyni po prostu cuda. Mała łyżeczka cynamonu po  jedzeniu likwiduje wzdęcia oraz obniża poziom cukru we krwi .Może także przyczynić się do obniżenia cholesterolu i trójglicerydów.

6. Rozmaryn- bogaty w kwas rozmarynowy, potężny przeciwutleniacz.

Rozmaryn zwiększa przepływ krwi do mózgu. Nazywany jest tonikiem pamięci.W starożytnej Grecji studenci wplatali rozmaryn we włosy podczas studiów. Wzmacnia układ odpornościowy.Używaj świeżego i  ususzonego rozmarynu. Świeży posiekaj,  aby wydobyć smak.

7. Papryka ostra- doskonałe zródło przeciwutleniaczy, witaminy A, beta-karotenu, luteiny. Kapsaicyna , aktywny składnik pieprzu cayenne poprawia krażenie, zwalcza infekcje. Posiada własciwości zwalczające i uśmierzające ból. Kapsaicyna zabija neurony, ktore powodują ból. A więc  z umiarem dodaj troszeczkę papryki do posiłków.

8. Kolendra- „ożywia ciało „. Pomaga w niestrawności. Pomaga także  usunąć toksyczne metale takie jak rteć. Świeżą  kolendrę  używaj przede wszystkim do ryb.

9. Mięta- rozluznia mięśnie gładkie. Jest bogata w beta-karoten, witaminę A i  C. Ale uwaga: tak samo jak imbir może zwiększyć zgagę.

10. Bazylia- działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie, zawiera magnez i beta-karoten. Jest zdumiewającą rośliną w działaniu.

11. Kurkuma- jeśli chcesz wzmocnić siły obronne organizmu jedz  kurkumę lub curry .Przyprawa ma bardzo silne działanie przeciwzapalne. Dużymi dawkami kurkumy leczy się raka.

Niektórzy naukowcy teoretyzują, że niska częstość występowania niektórych nowotworów w Indiach  zawdzięcza dużym spożyciem tej przyprawy w kuchni indyjskiej. Można dodawać ją do kurczaka, soczewicy, ryżu.

W ciągu najbliższych lat dowiemy się jeszcze dużo ciekawych rzeczy na temat kurkumy.

Pozdrawiam, Marysia

Reklamy