Jak kontrolować starzenie regulując poziom insuliny?

Witaj,

Nie chcesz szybko się zestarzeć zwróć uwagę na cukier ogranicz spożycie cukru i węglowodanów.

Im więcej cukru dostaje się do organizmu, tym więcej potrzeba insuliny, aby regulować jego poziom.

Każdy cukier zwiększa zapotrzebowanie na insulinę, zarówno ten w cukiernicy, słodyczach, jak i ten w owocach, miodzie i sokach owocowych. Nie jedz złych tłuszczów.Tłuszcz, który się łatwo poddaje utlenieniu, powoduje zwiększenie uwalniania insuliny i wzrost poziomu cukru we krwi. Najgorsze są wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które występują na przykład w oleju kukurydzianym i słonecznikowym które są źródłem  dużej ilości wolnych rodników.

Jeśli poziom glukozy wzrośnie we krwi to spowoduje  wzrost produkcji insuliny.

Jedynymi bezpiecznymi tłuszczami są jednonienasycone kwasy tłuszczowe obecne w oliwie z oliwek, awokado i orzechach.

Bierz chrom, jeśli chcesz zapewnić prawidłowy poziom insuliny. 

Zrzuć zbędne kilogramy. Im jesteś cięższy i mniej się ruszasz tym bardziej narażony jesteś na insulinooporność.

Już przekroczenie wagi o 20 %  / granica otyłości / może prowadzić do rozwoju insulinooporności a o 40% przekroczenie, powoduje zmniejszenie aktywności insuliny o 30-40 %.

Często to dotyczy osób w  przypadku , których tłuszcz gromadzi się w górnych partiach ciała.

Zwiększ liczbę posiłków.Często spożywane niewielkie posiłki są korzystniejsze niż dwa , trzy, obfite w ciągu dnia Duże posiłki powodują znacznie większy wzrost poziomu cukru i insuliny we krwi, gdyż więcej glukozy dostaje się w krótkim czasie do organizmu.

Badając chorych na cukrzycę typu II stwierdzono znacznie większy wzrost poziomu insuliny po dwu obfitych posił kach dziennie niż po sześciu uboższych.Również poziom cukru wzrastał, przekraczając wartości najniższe.

Inne badania prowadzone w grupie zdrowych kobiet wykazały ,że jedzenie paru małych posiłków dziennie zamiast trzech dużych wpływa na obniżenie cholesterolu we krwi o 6,5%

Uwaga: trzy niezbyt obfite posiłki dziennie przedzielone trzema przekąskami powodują  utrzymywanie się bardziej korzystnego poziomu glukozy i insuliny we krwi.

Używaj przypraw.!

zZwiększoną aktywność insuliny zanotowano ku zaskoczeniu, w przypadku osób używających cynamonu, gozdzików, kurkumy i liści laurowych.

Pij niewielkie ilości alkoholu.

Małe dawki także wpływają na zwiększenie aktywności insuliny. Osoby wypijające 1 kieliszek alkoholu mają niższy poziom glukozy i około 55% niższy poziom insuliny oraz wyższy poziom dobrego cholesterolu.

Pozdrowienia, Marysia

Reklamy